Plakaty wciąż należą do najczęściej wybieranej formy reklamy. Można je wykorzystać do tego, by docierać skutecznie do kolejnych klientów i osób potencjalnie zainteresowanych. To reklama, która jest nienachalna, ale równocześnie też skuteczna. Dlaczego ich wydrukiem powinni zająć się fachowcy?

Jakość
Przede wszystkim trzeba pamiętać, że drukowanie plakatów wcale nie jest proste. By dobrze je przygotować trzeba mieć odpowiedni do tego sprzęt, który zwykle ma duże rozmiary i sporo kosztuje. Na domowej drukarce nie da rady wydrukować tysiąca plakatów, nawet jeśli ich wielkość i wzór na nich nie są bardzo skomplikowane. Dlatego ważne jest powierzenie zadania wydruku komuś, kto będzie w stanie zapewnić odpowiednią jego jakość. To ważne, bo przecież plakat świadczy o Tobie i Twojej firmie w takim samym stopniu, jak wizytówki. Plakaty nie mogą więc być byle jakie, niewyraźne i o kiepskich kolorach.

Dobrze docięte
Każdy plakat musi mieć określony wymiar. Nikt go nie narzuca, ale wydaje się oczywiste, że wszystkie plakaty z tej samej serii muszą być równe i dobrze docięte. Tym właśnie powinna zająć się profesjonalna drukarnia. Twoje plakaty wyglądałyby przecież bardzo źle, gdyby każdy był innej wielkości, a na niektórych z nich obcięto by część treści. Takie uszkodzone plakaty najprawdopodobniej będą nadawały się wyłącznie do wyrzucenia, więc ich wydruk przez firmę, która nie ma doświadczenia w tego typu zleceniach, może zakończyć się katastrofą.

Czytelne
Bardzo ważne jest czytelność plakatów. Wszystko, co się na nich znajduje, musi być wyraźne i łatwe do odczytania nawet z daleka. Cecha ta wiąże się bezpośrednio z jakością druku. Nie ma sensu w drukowaniu plakatu na kiepskiej maszynie, która nie zapewnia odpowiedniej jakości i czytelności tego, co się na nim znajduje. W związku z tym zawsze warto upewnić się, że projekt plakatu jest na tyle dobrze wykonany, by wydrukowany na papierze wyglądał dobrze. Gdyby okazało się, że coś jest z nim nie w porządku, to potrzebna będzie konsultacja z grafikiem.

Dobre rady
Jeśli to Twoje pierwsze plakaty, to możesz mieć problem z oceną ich projektu i wyobrażeniem sobie efektu końcowego wydruku. Możesz nie wiedzieć, jak dana kolorystyka będzie prezentowała się poza ekranem komputera i jak grafiki będą wyglądały na większym formacie. Dlatego właśnie przy drukowaniu plakatów bezcenne jest doświadczenie, które można wykorzystać do wprowadzenia poprawek i drobnych zmian, które szybko poprawią jakość plakatu i wpłyną na to, że będzie on wyglądał po prostu lepiej.